موعود
شیرها رفته‌اند در آتش...

شیرها رفته‌اند در آتش...

البا پس از وقوع هر حادثه مهمی در هر نقطه‌ای از دنیا، عده‌ای بی‌درد و مسئولیت ناشناس پیدا می‌شوند که ...

یکصدونهمین نشست فرهنگ مهدوی

یکصدونهمین نشست فرهنگ مهدوی

موسسه فرهنگی موعودعصر یکصدونهمین نشست ازسلسله نشست های فرهنگ مهدوی را با موضوع «سلوک خانوادگی مهدی ی...

انالله و اناالیه راجعون

انالله و اناالیه راجعون

انالله و اناالیه راجعونرحلت ایت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یاردیرین امام و رهب...

امام عسکری و مقابله با انحرافات

امام عسکری و مقابله با انحرافات

به امام حسن عسكری علیه السلام عرض كردیم: در منطقه ما گروهی ادعا می كنند هاروت و ماروت دو فرشته اند ك...

كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

امام حسن عسكري عليه السلام در هشتم ربيع الثاني سال 232 در شهر مدينه به دنيا آمد. (2)پدر بزرگوارش حضر...

  • شیرها رفته‌اند در آتش...

  • یکصدونهمین نشست فرهنگ مهدوی

  • انالله و اناالیه راجعون

  • امام عسکری و مقابله با انحرافات

  • كرامت و معجزه در سيره امام عسكري علیه السلام

آگهی

ربیت مهدوی به عنوان زیربنای سبک زندگی منتظرانه که می تواند مسیر انتظار را هموار کند یکی از مهمترین مولفه هایی است که بی توجهی نسبت به آن آثار سوئی را بر فرد و جامعه منتظر تحمیل می کند. از این رو، در سلسله مطالبی که به همت واحد پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تدوین شده است، این نوع خاص و سرنوشت سازِ تربیت و آسیب هایی که پش پای آن بروز و ظهور می کند را بررسی می کنیم که نخستین شماره آن از نظرتان می گذرد

صهیونیستها از دهه ۱۹۲۰ میلادی برای کنترل غذای دنیا شبکه بسیار گسترده‌ای ایجاد کردند؛ این جریان از پیش از انقلاب تا هم‌اکنون در ایران نفوذ دارد؛ بخش اول این گزارش به فرآیند تشکیل مؤسسه «ایری» برای کنترل بنیادین نژاد برنج دنیا می‌پردازد.

بی‌توجهی به ابعاد امنیتی پروژه تهدیدزای تراریخته در سطوح عالی دولت و در برخی مواقع همصدایی با شبکه دلالان این محصولات ابهامات جدیدی در افکار عمومی بابت به خطر افتادن سلامت و امنیت آنها ایجاد کرده که مقبولیت این دولت را به چالش می‌کشد.

او از دریا تا دریا و از نهر تا به اقصا زمین، سلطنت خواهد کرد. تمامی ملوک، با او کرنش خواهند کرد و تمامی امم او را بندگی خواهند کرد، زیرا، فقیر را وقتی که فریاد می کند و مسکین که نصرت کننده ندارد، خلاصی خواهد داد. و به ذلیل و محتاج، ترحم خواهد فرمود و جان های مسکینان را نجات خواهد داد.

«موعود» به کسى گویند که در یک یا چند دین آمدنش بشارت داده شده است. این شخص براى اصلاح امور انسان ها، مبارزه با کژى ها و ناراستى ها، ریشه کن کردن ظلم و ستم و برقرارى صلح، دوستى و عدالت در جهان مى آید؛ لذا او را «مصلح» مى نامند.

در مورد اصل دجال اختلافات زیادی وجود دارد. دجال در لغت دَجَل به معنای روکش نمودن یک شئ است که باطن آن کم‌ارزش باشد ولی روی‌ آن زرق و برق داده یا طلاکاری کنند بنابراین وقتی دجال را برای کسی بکار می‌برند یعنی‌ آن شخص منافق، دروغگو و فریبنده است[۱] البته معانی متعددی که گاه به ده معنا می‌رسد برای این واژه ذکر شده است، که به عنوان نمونه به یکی از آنها اشاره شد.

خداوند از عزازیل که استاد ملائک، عزیز خدا و دارای عبادت‏های 6000ساله بود، خواست به موجودی که از جنس خاک و به ظاهر پایین ‏تر از جنس آتش آفریده شده است، سجده کند؛ به موجودی که قرار است جای عزازیل را بگیرد و معلّم ملائک بشود، در حالی که هنوز در برابر خداوند یک سجده هم نکرده است.شیطان ابتدا گفت: «خدایا مرا از سجده آدم عفو فرما! خدایا هرچه بخواهی، تو را عبادت می‏کنم؛ چنان عبادتی که حتی پیامبران مُرسل از عهده‏اش برنیایند. فقط از من نخواه که بر آدم سجده کنم!

شاید عنوان این نوشته در برخورد اول بسیار تعجب‌برانگیز باشد. همچنین ممکن است این سؤال مطرح شود که قرار گرفتن واژه «میستی‌سیزم (نهان‌گرائی) عبرانی» در کنار پروتستانتیزم و روشنگری چه مفهومی دارد؟! حتی ممکن است تصور شود میان این اصطلاحات و واژگان هیچ ارتباطی نیست، در حالی‌که بین این واژه‌ها رابطه‌ی بسیار نزدیکی وجود دارد. کشف ارتباط موجود بین این مباحث تاکنون در تحقیقات و پروژه‌های آکادمیک مورد توجه واقع نشده و به همین دلیل نیز در تاریخ رسمی مطرح نگردیده و موضوع بحث و بررسی قرار نگرفته است.

براساس منابع تاریخی شهر «بیت لحم» در کرانه باختری رود اردن و منطقه «براثا» در بغداد دو مکانی است که بیشتر از سایر اماکن به‌عنوان محل تولد این پیامبر الهی مطرح شده است.  محل مشهور به تولد حضرت عیسی(ع) در محراب کلیسای «محل ولادت» محل دقیق ولادت حضرت عیسی(ع) کجاست؟

فلسطين سرزميني كه ميان دو قدرت بين النهرين و مصر قرار دارد، در آن زمان (بقول ويل دورانت) شبيه اين بود كه ميان دو سنگ زيرين و زبرين آسياب قرار دارد و از هر دو طرف هميشه تحت فشار بوده است. «جاده اعظم» ، از فلسطين عبور مي كند و دو تمدن بين النهرين و مصر را به همديگر متصل مي كند، از بابل شروع شده از رود اردن عبور كرده، فلسطين را در نورديده و از شمال ارتفاعات سينا در كنار ساحل مديترانه، به مصر وارد شده به دو پايتخت متناوب مصر يعني ممفيس و تبس، مي رسد.

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها