موعود
صهیونیسم و کمیته عالی سینما

صهیونیسم و کمیته عالی سینما

پس از اکران فیلم فهرست شیندلر ساخته استیون اسپیلبرگ در سال 1994 که سر و صدای زیادی در عرصه سینمای جه...

صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ

صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ

رسالت گمشده (قسمت اول)بی‌تردید همواره جنگ را می‌توان یکی از نقاط عطف تاریخ ملت‌ها دانست؛ چه بسیار مل...

هالیوود یهودی صهیونیستی

هالیوود یهودی صهیونیستی

شاید بتوان گفت به دلیل اهمیت فراوان سینما و تلویزیون در دوره‌ی معاصر بود که صهیونیست‌ها، اصلی‌ترین ش...

غرب و آخرالزمان

غرب و آخرالزمان

گفت‏وگو با حجّت الاسلام و المسلمين سعيد اصفهانيان؛ مدير گروه قرآنى فيلم ملك سليمان‏ژانر وحشت، دينى ،...

دکتر شهریار بحرانی

دکتر شهریار بحرانی

(زاده ۱۳۳۰، تهران) فارغ‌التحصیل انیمیشن از مدرسه سینمایی لندن است.یکی از موسسین دفتر سینمایی «مهاب ف...

  • صهیونیسم و کمیته عالی سینما

  • صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ

  • هالیوود یهودی صهیونیستی

  • غرب و آخرالزمان

  • دکتر شهریار بحرانی

آگهی

حساسیت‌زدایی از خشونت، روندی ظریف و تقریباً تصادفی است که می‌تواند به عنوان یکی از نتایج قرار گرفتن پی‌درپی در معرض خشونت زندگی واقعی و نیز خشونت‌های رسانه‌ای رخ دهد. حساسیت‌زدایی عاطفی، زمانی مشهود می‌شود که واکنش‌های کندی در برابر حوادثی صورت می‌گیرد که عموم آنها واکنشی قوی را نیاز دارند.

نشست ششم از مجموعه سلسله  نشست های مهدوی ماهانه موعود با عنوان راز غیبت با سخنرانی دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی پیرامون این موضوع و بیان اسناد و دلایل غیبت

دانلود : نشست ششم

چهرۀ محمّد به زردی گرایید و چنان ترس و لرزی وجودش را فراگرفت که انگار بیدی در تهاجم باد به رعشه افتاده است. به التماس افتاد و هرچه درهم و دینار در جیب داشت، بیرون آورد و با گریه و زاری گفت:
ـ تو را به خدا پدر جان، این دینارها را بگیر و مرا حلال کن! تو را به خدا من تحمّل عذاب خدا را ندارم! ... مرا حلال کن پدر جان!

«هنگامی که قائم(ع) برمی‌خیزد، مردم را بار دیگر به اسلام فرا می‌خواند و آنها را به سوی امری که آثار آن از بین رفته است و بیشتر جامعه از آن منحرف شده‌اند، هدایت می‌کند. قائم از آن رو «مهدی» نامیده می‌شود که به سوی امری که دچار انحراف شده است، هدایت می‌کند و به این دلیل، به او قائم گفته می‌شود که برای اقامۀ حق برمی‌خیزد.»

نکته مهم این است که با وجود فراوانى و تنوع خوراکى‌ها ما چه رفتارى را باید داشته باشیم؟ طبق راهنمایى‌هاى بزرگان، انسان باید طورى پرورش یابد که پرخور نباشد و خوب است که انسان سیر نشود؛ چرا که طبق روایات متعدد، سیر نشدن میراث گران‌بهایى را به ارمغان مى‌آورد و از مهم‌ترین آثارش، حکمت و دانش است.

در حوزه علوم سیاسی، رشته‌ای به نام پونرولوژی سیاسی وجود دارد که به معنای مطالعه شر اعمال‌شده بر سیاست‌ها است. هر زمان جامعه‌ای به دست یک دیکتاتور بی‌رحم می‌افتد، الگوهای تقریباً مشابهی را می‌توان مشاهده کرد. دیکتاتوری علمی امروزی و دیکتاتوری‌هایی که ممکن است در آینده حاکم شوند، همین مسیر را دنبال می‌کنند. این امر تصادفی نیست.

پس نباید تبرج را فقط در آرایش خانم‌ها بدانیم بلکه مربوط به مناسبات دیگر جامعه هم است. ازطرفی شهری آکنده ما شهر تبرج است و تمام شهرهای کشورهای اسلامی مبتلای به تبرج است. اما چشم ما فقط آن را در خیابان ولی‌عصر(عج) و در صورت خانم‌ها جستجو می‌کند. اگر تبرج را از معماری و شهرسازی مدرن ما که زیر نظر و امضای شهرداری تاسیس شده و قد کشیده و بر ما غالب شده است را بگیرید چیزی باقی نمی‌ماند و همه چیز فرو می‌ریزد.

به روشنی پیداست که واشینگتن بی‌توجه و غافل از این رویدادها، قصد دارد به جنگ‌های دایمی‌ و ساخت پایگاه‌های دایمی خود ادامه دهد و باز هم بازخورد‌های بیشتری را تولید کند و سرزمین‌های باز هم بیشتری را بی‌ثبات کند، تا وقتی که خودش را زنده زنده بخورد. این است تعریف افول کاملاً امریکایی، در جهانی که به صورت نامنتظره‌ای، جدید است. بله، دندان‌ها شاید هنوز در شریان گردن فرو رفته باشند، ولی فارغ از هر فکری که پترائوس در سر دارد، درباره اینکه دندان‌های چه کسی بر شریان گردن چه کسی فرو رفته است، باید بیشتر اندیشید.

ابن عباس گفت که پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم ـ فرمود: دوست داشتن على بن ابى طالب، سیّئات و گناهان را مى خورد (و نابود مى کند) همان گونه که آتش هیزم را مى خورد (و از بین مى برد)(8)

در گفت‌وگو با افراد می‌شود متوجّه شد که آنها سعی در پنهان کردن ترس خود دارند؛ امّا زمانی که پرسش از علّت ترسیدن به میان می‌آمد، ناشناخته بودن و همراه شدن با خرافات از جمله مهم‌ترین دلایلی بود که مطرح می‌شد. حجّت الاسلام حیدرزاده نیز برای این امر از مثال تاریکی و روشن نبودن فضای مربوط به عالم اجنّه یاد می‌کند که چون با خرافات آمیخته شده‌اند، قابل اعتماد نیست و منجر به وحشت انسان‌ها می‌شود و برای برون‌رفت از این شرایط می‌گوید: با اتّکا به مبانی قرآنی و روایات می‌شود چراغ این اتاق تاریک را روشن کرد، آن وقت است که می‌بینیم دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد.

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها