موعود
وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

مريم پاك‏ آئين‏حوادثى‏ كه پس از شهادت امام حسين (ع) در «دشت كربلا» رخ داد، پيش از هر چيز انسان را به...

تعلیم زیارت عاشورا

تعلیم زیارت عاشورا

علقمة بن محمد حضرمى گويد: به امام باقر (ع) عرض كردم: به من دعايى تعليم دهيد كه با آن دعا در اين روز ...

زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

عبود من، مرا چه شده كه چون نام چهارتن را مى ‏برم، تسلى مى ‏يابم. چون نام حسين را مى ‏برم اشكم مى ‏ر...

 «ارزش گريه بر امام حسين (ع) از زبان امام عصر (عج)»

«ارزش گريه بر امام حسين (ع) از زبان امام عصر (عج)»

- سيد بحرالعلوم رحمةالله عليه به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد، در بين راه راجع به اين مسئله، ...

مداومت به زيارت عاشورا

مداومت به زيارت عاشورا

ليلا سادات آرامى ‏- شعفى مى ‏گويد:- مرحوم آيت ‏الله حاج آقا حسين خادمى و مرحوم حاج شيخ عباس قمى و ح...

  • وقايع غريب پس از واقعه عاشورا

  • تعلیم زیارت عاشورا

  • زكرياى نبى (ع) و مصيبت امام حسين (ع)

  • «ارزش گريه بر امام حسين (ع) از زبان امام عصر (عج)»

  • مداومت به زيارت عاشورا

آگهی

تشکیلات ماسونی فراملیتی است و هرجاکه قدرت و ثروت انباشته شود، در آنجا متمرکزشده و نفوذ می‌کنند. یک زمانی هست که در انگلستان امپراطوری تشکیل می شود و وارد انگلستان می شوند و همه فکر می کنند که فراموسونری یک پدیده انگلیسی است و در دوره ای دیگر، متوجه آمریکا می شوند.

 

آن شب قدر است که در آن گروه‌های به حج رونده، طاعات یا معاصی، با زندگانی یا ممات نوشته می‌شود و خداوند در آن شب و روز، آنچه را می‌خواهد واقع می‌کند، سپس آنها را به صاحب زمین القا می‌نماید.
ابن حارث به آن حضرت(ع) عرض کرد: صاحب زمین کیست؟

از ائمه معصومین نقل است که در شب بیست و سوم ماه رمضان و در طول آن ماه مبارک ، در هر حالى (نشسته و ایستاده ) و هر زمانى پس از ذکر و یاد خداى تعالى و درود فرستادن بر محمد و آل او (علیهم السلام ) این دعا را بخوان :

 

همۀ امامان کشتی نجاتند؛ لیکن کشتی امام حسین(ع) سریع‌تر است.
همۀ ائمّه(ع) مشعل هدایتند؛ ولی مشعل ابا عبدالله الحسین(ع) پرفروغ‌تر است.
همۀ اولیای الهی درهای رحمت پروردگارند؛ امّا درِ رحمت امام حسین(ع) فراخ‌تر است.
همۀ شهیدان راه حق شفا بخشند؛ لیکن شفابخشیِ امام حسین(ع) گسترده‌تر است.

 

«ای‌ مردم‌! خداوند، نبوّت‌ را در میان‌ ما قرار داد و ما را بر خلق‌ خویش‌ برگزید و مقدّم‌ داشت‌ و کتاب‌ و وحی‌ خود را بر ما فرو فرستاد. به‌ خدا قسم‌ که‌ هر کس‌ چیزی‌ از حقّ‌ ما کم‌ گذارد، خداوند در دنیا و آخرت‌ از حقّ‌ او بکاهد و هیچ‌ دولتی‌ ضدّ ما نباشد؛ مگر اینکه‌ عاقبت‌ از آنِ ما باشد».

پروتستانتیسم را می‏توان به نوعی بازگشت و رجعت مسیحیان به عهد عتیق یا تورات نامید. نهضت پروتستانتیسم به‏طور مشخّص با مارتین لوتر و آرای اعتقادی جدید او دربارۀ مسیحیّت آغاز می‏گردد. لوتر خود پیش از آغاز نهضت پروتستانتیسم تحت تأثیر عمیق آموزه‏‌های فلسفی، تئولوژیک و جهان‏بینی عبرانی بوده است. به هنگام تحقیق و پژوهش دربارۀ لوتر، به عنوان بزرگ‏ترین پیشوای پروتستانتیسم و اینکه او چگونه مجذوب چنین رویکردی گردید، با علاقۀ فراوان او به دین یهود و منابع عبرانی روبه‌رو می‏شویم.2

بیست و یکمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با عنوان تربیت مهدوی در عصر ظهور با سخنرانی دکتر علی رفیعی پژوهشگر حوزه و دانشگاه

فیلم "فصل جادوگری" با نمای یک کتاب قدیمی شروع می شود که بعدا متوجه می شویم کتابی منسوب به حضرت سلیمان و برای مقابله با جادوگران و باطل کردن سحر آنهاست. سپس به نیمه اول قرن سیزدهم و مراسم به دار کشیدن 3 زن متهم به جادوگری می رویم و مراسم باطل کردن جادو را با استفاده از همان کتاب مذکور مشاهده می کنیم که توسط یک کشیش صورت می گیرد اما گویی روح شیطانی در وجود یکی از قربانیان حلول کرده و همین باعث می شود که هم کتاب را بسوزاند و هم کشیش را به دار بکشد.

همۀ‌ سخنان پیشوایان دین راهگشا، پندآموز و روح‌افزا هستند و آدمی را در رسیدن به سر منزل مقصود یاری می‌دهند؛ ولی برخی از این سخنان حوزۀ‌ تأثیرگذاری گسترده‌تری دارند و چون چراغی فروزنده، همۀ‌ گسترۀ راهی را که انسان در مسیر کمال در پیش رو دارد، روشن می‌سازند. ما از این احادیث با عنوان احادیث راهبردی تعبیر و از این پس در هر قسمت یکی از آنها را بررسی می‌کنیم.

 

در عرصۀ فیلم کودک، هالیوود از تعدّی صهیونیست‌ها مصون نمانده و کلیشه‌‌های خاصّی در قالب فیلم کودکان، طیّ چند دهۀ اخیر مدام تکرار شده‌اند. مثلاًً کلیشۀ کودک محروم مانده از میراث اجدادی یا جدا افتاده از آغوش گرم مادر که هر یک به نوعی تداعی‌گر یهودی مظلوم و به دور مانده از سرزمین مادری خویشند. در این قبیل داستان‌ها با استفاده از پیام‌هایی که در کتب مقدّس یهودیان آمده است، مخاطب یهودی و بسیاری
از غیر یهودیان به راحتی می‌فهمند که منظور از آن چیست.

 

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها