موعود
ماجرای بیت‏ الاحزان

ماجرای بیت‏ الاحزان

بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)هفت روز بود كه نالۀ فاطمه قطع نمى‌‏شد؛ هر روزى كه...

گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

حضرت زهرا(علیها السلام) که خود پرورش‌یافتهٔ دامان وحی است و در بالاترین مرتبهٔ ایمان و عمل صالح قرار...

چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

فلسفه اصلى مخفى بودن قبر حضرت زهرا (س) مربوط مى شود به وقايع و جسارت هايى كه از طرف خلفاى وقت و اطرا...

دست توسل به یاس

دست توسل به یاس

سيزدهم جمادى الاول به روايتى و سوم جمادى الثانى به نقل مشهور، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. ...

فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

علامه امينىرسول خدا به صراحت چنين بيان داشته است: بر من صلوات بَتراء (=ناقص و بريده شده) نفرستيد، سؤ...

  • ماجرای بیت‏ الاحزان

  • گوشه ای از وصیت‌های حضرت زهرا(علیها السلام)

  • چرا قبر مطهّر حضرت زهرا (س) مخفى است؟

  • دست توسل به یاس

  • فاطمه ، ميزان كمال صلوات‏

آگهی

فایل صوتی گفتگوی تلفنی برنامه رادیویی تا جمعه ظهور، با آقای شفیعی سروستانی، مورخ 1390/2/2، که صبح های جمعه در رادیو معارف پخش میشود، با موضوع عقب ماندن مسلمانان در مقابل غرب در مواجهه با موضوعات آخرالزمانی، بر روی سایت قرار گرفت.

دانلود: تا جمعه ظهور 2/2/1390

 

«ما پیشوایان اهل اسلام و حجّت‌های خدا بر جهانیان و سروران مؤمنان، رهبران رو سفیدان و سرپرستان مؤمنان هستیم. ما امانی برای ساکنان زمین هستیم، همچنان که ستارگان، امانی برای اهل آسمان هستند. ما کسانی هستیم که خداوند به وسیلۀ ما، آسمان را از اینکه جز به اذن او بر زمین افتد، نگه می‌دارد و به وسیلۀ ما، زمین را از اینکه ساکنانش را پریشان سازد، حفظ می‌کند و به وسیلۀ ما، باران را فرو می‌فرستد، رحمتش را جاری می‌سازد و برکات زمین را خارج می‌کند. اگر یکی از ما در زمین نباشیم، زمین ساکنانش را در کام خود فرو می‌برد.»

شاید این روزها، اسامی آخرالزمانی خاصی مثل سید خراسانی، سفیانی، یمانی، دجال، شعیب بن صالح و ... به گوشتان خورده باشد و مشتاق شده باشید که اطلاعات دقیقی از ویژگی های این افراد به دست آورید.

 

در شأن نزول این سوره از امام صادق(ع) چنین نقل شده: «یهود از رسول الله(ص) تقاضا کردند خداوند را برای آنها توصیف کند، پیغمبر(ص) سه روز سکوت کرد و پاسخی نگفت، تا این سوره نازل شد و پاسخ آنها را بیان کرد.»

واکنون کربلای بحرین صحنه مقابله نابرابر سفیانیان و علویان است! صحنه ای که در یک طرف آن تمامی قساوت وشقاوت با تمامی عده و عُده خود  به صف گشته اند ،و در طرف دیگر"برمنبرهای نور نشستگانی که چهره هایی روشن و سفید دارند"(1)، با تمامی مظلومیت عاشورا یی شان  انتظار خونین همیشگی خود راهمراه با ملائک در ملکوت زمزمه می نمایند که:

در «اوگاندا» بارها، بومیان به تحریک میسیونرها با مسلمانان درگیر شدند و گاه به کمک سلاح‌های مجهز و امکانات فراوانی که غرب در اختیار بومیان مسیحی قرار می‌داد، مسلمانان را کشتار و حذف می‌کردند. این سیاست به گونه‌ای مشابه، در کشورهای «موزامبیک»، «مالاوی» و «تانزانیا» با مشارکت ارتش‌های استعماری غرب و کلیسای مسیحی علیه مسلمانان به اجرا درآمده است.

تلقّی ما از ظلم و جور، عموماً زورگویی‌ها و خشونت‌های نظامی گردنکشان و مستکبران علیه محرومان و ضعیفان است و کمی که پیشتر می‌رویم به مظالم اقتصادی و فاصله‌های عظیم فقر و غنا نیز به عنوان مصادیقی از ظلم توجّه می‌کنیم؛ ولی حقیقت این است که معنای ظلم و جور آن هم به نحو امتلاء و آکندگی، معنایی بس وسیع‌تر و عمیق‌تر دارد.

 

به همراه جمعی از طلّاب بحرینی در «حوزۀ نجف»، در درس اخلاق مرحوم آیت الله سبزواری شرکت می‌کردم. روزی در میان درس، به مناسبتی، داستانی از زندگی خود، که در چهل سالگی برای ایشان رخ داده بود، این گونه تعریف کرد:

 


مدّتی پیش مقالاتی دربارۀ شیعه و اهل سنّت برای مردم عامّی و کوچه بازار نوشتم و هدفم از این نوشته ها، این بود که بگویم شیعه و سنّی دو بال این امّت بیچاره اند که متأسّفانه با وجود آن دو بال، نمی تواند پرواز کند و تنها به کاوش در خرابه ها و ویرانه های گذشته بسنده میکند؛ امّا این روزها این گونه به نظر میرسد که مصیبتِ کوتاه فکری تنها در میان مردم عامّی و کوچه و بازار نیست؛ بلکه این مصیبت را در میان عقلا و اندیشمندان نیز میتوان دید و از جملۀ آن عقلا و اندیشمندان، شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتّحادیۀ علمای مسلمان است.

 

معصیت‌ها مثل آهن ربا و لقمۀ حرام مانند ذرّات آهن است، وقتی که انسان در وجودش لقمۀ حرام نباشد، می‌تواند از کنار معصیت‌ها عبور کند و خود را نگه دارد، امّا وقتی که لقمۀ حرامی را خورد، از کنار معصیّت که می‌گذرد، مجذوب آن می‌شود.  آیت الله حائری شیرازی در کتاب «پندها و اندرزها»ی خود دربارۀ لقمۀ حلال و حرام این گونه می‌آورد:

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها